Viime kirjoituksesta on todella vierähtänyt aikaa. Paljon on keriinnyt tapahtuakkin. Työssäoppiminen päättyi kesällä, ja paikasta sitten poikii itselleni ihan työmaa. Mikäs sen hienompaa.

Askarreltua on tullut tasaisesti vaihtelevalla innolla. Heinäkuulla olin koko kuukauden lomalla. Töissä tilanne kävi niin kehnoksi, että todettiin olevan parempi että kaikki pitävät lomansa nyt. Tuon ajan kulutinkin aivan täysin kouluhommiini, rästejä kun vuosien varrella on kertynyt. Sainpa jopa vähintään 10 tunnin päivillä urakoitua 22 ov rästit pois, jotka jo olen palauttanut. Tälle vuodelle ei nyt niin mahdottomasti sitten enää jää. Viime viikonloppu oli ensimmäinen, että otin "vapaata" sen verran hommista, notta rupesin noukkimaan viinimarjoja ja keittelin sitten mehua urakalla.

Alla on eräs koulutyö, jonka tekemisestä sain jopa 3 rakkoa vasempaan käteeni. Töissä on onneksi helppo käyrä kuvailemassa studiossa. ;)

1250343666_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Kyseessä oli epävaate epämateriaalista. Työmaan roskiksesta bongattu ompelujäte muuttui 10 puikoilla hieman yli 10 cm vyöksi. Isännän pullon tölkkien klipsit, joita minua varten on välillä keräillyt, muuttuivat sitten koristeeksi tähän "vyöhön".

1250343038_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Tuo Jenga on aivan hirveän väristä, 2 kerää sitä on lankalaatikossa pyörinyt iät ja ajat. Eileen ehtoolla otin asiakseni sitten siitä virkkailla tv:n katselun ohessa niistä tälläiset oloneuvokset. Isäntä ne nimitti hippi mokkasiineiksi... Aivan omialtaaset kun kotona ramppaa. Lankaa kului  107 grammaa ja koukkuna oli 4,5.

Tässä taannoin oli puhetta isännän kanssa kun sängyssä mammittiin, että mikä minusta nyt sitten isona tulee. Pienestä asti olen aina sanonut, notta minusta tuloo isoo. Mutta toisin kuitenkin kävi, kun jäin alle 160 cm. Tyytyväinen joka senttiini silti olen. Tuota pähkäilyä jatkettuamme isäntä sitten yhtäkkiä hiljaisuuren päätteeksi tokaisi;

"Nyt mä tierän mikä susta tuloo isoona, susta tuloo taivaanrannan maalari!"

Kuulemma ei vain luvannut mulle ostella lisää kankaita. Hänen mielestään kärsin aikamoisesta hamsteri syndroomasta. ;D

Minä toivottelen lukijoille oikein kauniita syysilmoja.